Thursday 22 July 2010

Καταγγελία για το Γενικό Περιφερειακό Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ρίου Πατρών

Καταγγελία που δημοσιεύθηκε στο blog της κοινότητας των νεφροπαθών και μεταμοσχευμένων την Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010. Η καταγγελία γίνετε για την Μονάδα Μεταμόσχευσης Νεφρού του Γενικού Περιφερειακού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ρίου Πατρών. Σ' αυτό το σημείο θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι εκείνο το χρονικό διάστημα διευθυντής της Μονάδος ήταν ο σημερινός Πρόεδρος του Ε.Ο.Μ. κ. Ιωάννης Βλαχογιάννης ομότιμος Καθηγητής Νεφρολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Καταγγελία

Καλημέρα ,
Με λένε Κύρκου Βασιλική και έζησα την αγωνία σας με την αγωνία του μπαμπά μου. Ελπίζω να είστε καλά και να έχετε δύναμη.
Σου αποστέλλω για την εφημερίδα σας την αναφορά που είχα ετοιμάσει για τον διοικητή του Νοσοκομείου και που ποτέ δεν πήρε στα χέρια του , διότι μίλησα με δικηγόρο και με συμβούλεψε να μην το στείλω έχω δώσει όλα τα στοίχεια σε εκείνον και ακόμη τον ψάχνω για να βγάλω άκρη. Βλέπεις όταν έχεις να κάνεις με γιατρούς δεν είναι εύκολο να βρείς το δίκιο σου, θέλει πρώτα από όλα πολλά λεφτά που δυστιχώς εγώ δεν διαθέτω και γνωριμίες.
Αυτά είναι όλα όσα έζησα με τον μπαμπά μου που νόμιζε ότι ξαναγεννήθηκε όταν βρέθηκε νεφρό και κατέλειξε να χάσει τη ζωή του..
------------------------------------------------------

Ιωάννινα 11 Ιουνίου 2009
ΑΝΑΦΟΡΑ
ΠΡΟΣ Τον Διοικητή του Γενικού Περιφ.Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ρίου Πατρών
Βασιλικής Ευαγγέλου Κύρκου

ΘΕΜΑ: «Η πορεία μεταμόσχευσης νεφρού στον πατέρα μου Ευάγγελο Χρ. Κύρκο επί τριμήνου και η κατάληξη του σε θάνατο».

Κύριε Διοικητά,
Έχω την τιμή να σας γνωρίσω τα εξής:
Ο πατέρας μου Ευάγγελος Χρ. Κύρκος προσήλθε στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου Πάτρας για μεταμόσχευση νεφρού στις 19 Ιανουαρίου 2009 ημέρα Δευτέρα και την επόμενη ημέρα έγινε η επέμβαση από τον καθηγητή κ. Κ.Δ επιτυχώς. Ακολούθως ο πατέρας μου μεταφέρθηκε στη Νεφρολογική Κλινική, σε θάλαμο υψηλής φροντίδας (έτσι τουλάχιστον ονομαζόταν), παρακολουθούμενος από τον αναπληρωτή καθηγητή κ. Δ.Γ.
Η πορεία του, στο διάστημα της εκεί νοσηλείας του, ήταν καλή, όπως μας διαβεβαίωναν οι θεράποντες ιατροί. Στις 10 Φεβρουαρίου 2009 εξήλθαμε από το Νοσοκομείο και παραμείναμε σε σπίτι στην Πάτρα, λόγω του ότι έπρεπε να κάνουμε τακτικές εξετάσεις, σύμφωνα με τους γιατρούς του Νοσοκομείου σας.
Μετά από δύο ημέρες προσήλθαμε στο Νοσοκομείο εκτάκτως, διότι ο πατέρας μου είχε δυνατούς πόνους στην κοιλιακή χώρα. Οι εξετάσεις έδειξαν διαρροή στον ουρητήρα. Με εντολή του ιατρού κ. Ε.Φ έγινε τοποθέτηση νεφροστομίας και συνεστήθη παρακολούθηση μέχρι να κλείσει φυσιολογικά η διαρροή, πράγμα που έγινε ύστερα από περίπου 1 και μισό μήνα .
Στις 13 Μαρτίου 2009 έγινε αξονικός έλεγχος από τον κ. Ε.Φ και διαπιστώθηκε ότι η διαρροή τείνει να κλείσει, οπότε ο κ.Φ υπέδειξε στον πατέρα μου «υπάρχει ακόμη μια σταγόνα διαρροή, μετά την επιστροφή μου από τις Η.Π.Α. όπου θα συμμετάσχω σε συνέδριο, για δέκα περίπου ημέρες, θα βγεις από το Νοσοκομείο». Ο πατέρας μου ρώτησε τον γιατρό «δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο γιατρέ;» και αυτός απάντησε «Αν μείνω εγώ εδώ και δεν πάω στο συνέδριο, θα σου βγάλω τα σωληνάκια, αλλιώς έκανες τόσο υπομονή, 10 ημέρες ακόμη και φεύγεις».
Την Πέμπτη 19 Μαρτίου (απουσιάζοντος του κ.Φ), βούλωσε η νεφροστομία (αυτό είχε γίνει και παλαιότερα, όμως ο κ.Φ το αντιμετώπιζε κάθε φορά επιτυχώς). Η γιατρός κ. Π.Κ ανέλαβε μ’ έναν ακτινολόγο γιατρό (το όνομα του οποίου δυστυχώς δε γνωρίζουμε) να καθαρίσει την νεφροστομία. Ο πατέρας μου είπε στους παραπάνω γιατρούς «προσέξτε, πρώτα να βγάλετε τα υγρά της νεφροστομίας και ύστερα σιγά – σιγά να ρίξετε τον ορό για να μην πονέσω, όπως μου έκανε και ο κ.Φ».
Όμως οι παραπάνω γιατροί δεν ενήργησαν έτσι, ο πατέρας μου ένιωσε την ίδια στιγμή δυνατό πόνο και αποτέλεσμα των ενεργειών τους όπως και θα αποδειχθεί εκ’ των υστέρων ήταν ρήξη όλων των συνδέσεων με τα σωληνάκια.
Από τη στιγμή εκείνη άρχισε ο αφόρητος πόνος.
Την Παρασκευή 20 Μαρτίου ενημερώσαμε τους γιατρούς ότι οι πόνοι ήταν πυκνοί κι εκείνοι έδιναν παυσίπονα στον πατέρα μου, βεβαιώνοντάς μας ότι όλα είναι καλά. Την άλλη μέρα (Σάββατο 21 Μαρτίου) ο πατέρας μου ένιωθε αφόρητους πόνους, ένιωθε ότι ήθελε να ουρήσει - πράγμα που δεν ήταν φυσιολογικό, αφού είχε νεφροστομία - με αποτέλεσμα να ουρεί πήγματα αίματος. Ρωτήσαμε την κ. Ε.Σ γιατί πονάει τόσο πολύ και τι είναι αυτό το αίμα και η απάντηση ήταν «δεν βλέπω κάτι ανησυχητικό, θα σου έκανα αξονική αλλά είναι χαλασμένο το μηχάνημα, ίσως σε τρύπησε ο καθετήρας και από εκεί προέρχεται το αίμα (και του χορηγήθηκε ξιλοκαϊνη τοπικά ). Κάνε υπομονή τα ουρολογικά θα είναι, θα έρθει τη Δευτέρα ο γιατρός». Ο πόνος και το αίμα κατά διαστήματα συνεχίστηκε όλη τη νύχτα. Την Κυριακή η κ. Ε.Σ έκανε υπέρηχο στον πατέρα μου, στο δωμάτιο που νοσηλευόταν και μας διαβεβαίωσε ότι όλα είναι καλά, ο νεφρός είναι καλός, και περιμένουμε τον κ.Φ.
Πράγματι, τη Δευτέρα 23 Μαρτίου, ημέρα που επέστρεψε ο κ.Φ από τις Η.Π.Α., έκανε αξονική τομογραφία στον πατέρα μου (το μηχάνημα τη Δευτέρα λειτουργούσε, ΣαββατοΚύριακο ήταν χαλασμένο) για να ελέγξει την διαρροή. Η εξέταση έδειξε άφθονα ούρα στην κοιλιακή χώρα και αμέσως μας είπε ότι θα προχωρήσουν σε αφαίρεση του νεφρού. Αφού πήγαμε στο δωμάτιο, μας επισκέφτηκε ο κ.Κ λέγοντάς μας ότι πρέπει δυστυχώς να αφαιρέσουμε το νεφρό και την επέμβαση θα την έκανε ο ίδιος όταν το χειρουργείο θα ήταν έτοιμο.
Τη νύχτα της Δευτέρας στις 23:30 ο πατέρας μου μπήκε στο χειρουργείο, χωρίς να κληθεί ο Καθηγητής κ.Κ και η επέμβαση έγινε από τον χειρούργο κ.Μ.
Από τη στιγμή εκείνη άρχισε ο Γολγοθάς για τον πατέρα μου. Οι γιατροί κ.Μ (λοιμωξιολόγος) και κ.Κ (νεφρολόγος) μας ενημέρωσαν ότι μετά την επέμβαση αφαίρεσης του νεφρού, διαπίστωσαν ένα ισχυρό μύκητα, που πρώτη φορά έβλεπαν σε τραύμα. Μας είπαν ότι κινδυνεύει η ζωή του πατέρα μου και ότι θα δοθεί η πιο ισχυρή και δαπανηρή θεραπεία για την αντιμετώπιση του μύκητα.
Για τρεις ημέρες ο πατέρας μου υπέφερε από δυνατούς και συνεχείς πόνους στο τραύμα, οπότε συνεστήθη να μεταφερθεί στη μονάδα εντατικής θεραπείας του νοσοκομείου σε καταστολή, έτσι ώστε να γίνετε καθημερινά ο καθαρισμός του τραύματος, από τον κ.Κ, επειδή ήδη είχε αρχίσει η σήψη.
Επί 15 ολόκληρες ημέρες παρέμεινε στην εντατική με καθημερινό καθαρισμό του τραύματος και παράλληλα αιμοκάθαρση.
Τις πρώτες ημέρες ο κ.Κ μας είπε: «Είμαι μόνος μου, με βλέπετε, η κατάσταση είναι κρίσιμη και θα κάνω ότι μπορώ». Πράγματι στη συνέχεια η πορεία του πατέρα μου πήγαινε καλά.
Την Παρασκευή 10 Απριλίου 2009, ενημερωθήκαμε από τον κ.Κ ότι το τραύμα πήγαινε αρκετά καλά, όμως αντιμετωπίζουμε ένα μικρόβιο της εντατικής, που προκαλεί υψηλό πυρετό.
Την Μεγάλη Δευτέρα, και ενώ ο πυρετός είχε σκαμπανεβάσματα, το βράδυ 13 Απριλίου, τοποθετήθηκε στον πατέρα μου ένα ειδικό μηχάνημα για τον αυτόματο καθαρισμό των υγρών του τραύματος, γιατί όπως μας είπε ο ίδιος ο κ.Κ «Το τραύμα, δυστυχώς, είναι πάρα πολύ καλό, και λέω δυστυχώς διότι κινδυνεύει από τα μικρόβια της εντατικής. Πρέπει να ξυπνήσει τώρα!»
Το πρωί της Μ. Τρίτης ο κ.Μ διέταξε την αφαίρεση του μηχανήματος καθαρισμού από την πληγή, γιατί, όπως μας είπε, μαζί με τα υγρά αφαιρούσε και πολύτιμο αίμα από τον οργανισμό.
Την Μ. Τετάρτη ο πατέρας μου πήρε και άλλο πιο ισχυρό μικρόβιο από την εντατική, το λεγόμενο της ψευδομονάδος, σηπτικό όπως μας ανακοίνωσαν, και στις 4.00 π.μ. ξημερώματα της Μεγάλη Παρασκευή κατέληξε στον θάνατο από σηπτικό σοκ.
Κύριε Διοικητά,
Σας αναφέρω με κάθε λεπτομέρεια το περιστατικό του πατέρα μου όπως το έζησε προσωπικά τόσο η μητέρα μου, που νυχθημερόν βρισκόταν στο Νοσοκομείο, όσο και εγώ η ίδια, χωρίς να αναφέρω ανατριχιαστικές λεπτομέρειες και τα ανήκουστα λόγια ορισμένων γιατρών κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του πατέρα μου.
Γι’ αυτό και παρακαλώ να ενεργήσετε τα δέοντα με σχετική Ε.Δ.Ε. και να μου γνωρίσετε αν όλες οι παραπάνω ενέργειες του κάθε γιατρού ξεχωριστά αλλά και σαν ομάδα, ήταν οι ενδεδειγμένες και δεν χάθηκε πολύτιμος χρόνος ή δεν επιδείχθηκε –εγκληματικά όπως αποδείχθηκε στο τέλος - αμέλεια, ιδιαίτερα εξαιτίας της μη συνεργασίας των γιατρών, όπως διαπιστώσαμε, γεγονός που είχε σοβαρό αντίκτυπο στην πορεία της υγείας του πατέρα μου.
Παράλληλα σας γνωρίζω, ότι διεκδικώ όλα τα νόμιμα δικαιώματά μου, προκειμένου να προσφύγω όπου χρειαστεί.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Με εκτίμηση
Βασιλική Ευαγ. Κύρκου

Εκ του Διαχειριστή: Τα ονόματα δεν αναφέρονται πλήρως. Όποιος όμως ενδιαφέρεται να μάθει περαιτέρω, μπορεί να τα ζητήσει.

Related Posts :



No comments: